VÅR VISION.
RED’s vision är att utveckla och förädla externa handelsplatser genom att skapa ekonomiskt hållbara strukturer (miljöer) med hyresgäster som berikar samhället genom ett selektivt utbud av externa handelsaktörer med god tillgänglighet och som genererar en långsiktig plattform för tillgängliga och varaktiga arbetstillfällen.
Vad vi gör
RED investerar framför allt i egna utvecklingsprojekt, men även i projekt i samarbete med andra. Oavsett vilket är bolagets målsättning att alltid skapa stabila och långsiktigt hållbara handelsplatser som genererar många nya arbetstillfällen.
REDs ägare och grundare har från starten haft en tydlig ambition att vara det ”lilla bolaget med stort hjärta”. Ett framgångsrikt projekt för RED innebär att vi kan följa upp det med ett socialt engagemang. RED har fram till i dag samarbetat med bland andra SOS Barnbyar, Hand in Hand, Röda Korset, Amnesty, Rädda Barnen och Barncancerfonden.
Värdegrunder
VÅR INRE KOMPASS OCH VÄRDERINGAR
- Goda affärer skall förenas med meningsfullt samhällsansvar.
- Vår människosyn skall präglas av humanism.
- Långsiktiga och nära relationer utgör kärnan till vår och våra partnersgemensamma framgång.
- Förtroende är en färskvara som vi kontinuerligt måste förvalta.
- Vår affärsetik skall vara tveklöst diskutabel med en villkorslös integritet som visar att RED alltid gör rätt för sig och lämnar ett klanderfritt avtryck efter sig.
- Tillsammans, är inget omöjligt!
REDs historia
När Ronald Rico startade REDs verksamhet i augusti 2008 kunde få ana vad som väntade runt hörnet. Bara en månad senare kraschade Lehmann Brothers och med det tvärbromsade världsekonomin. I det läget blev det omöjligt att finansiera fastighetsaffärer och Ronald Rico fokuserade istället på uthyrning av vakanta detaljhandelslokaler. Den satsningen lyckades så väl att den lade grunden för bolagets affärsmodell.
Resten är – som man brukar säga – historia. Sedan dess har bolaget lyckats dominera en betydande del av utvecklingen av såväl befintliga som nya externa handelsområden över hela Sverige – från Luleå i norr till Malmö i söder. RED har byggt ett varumärke som definierar dem som marknadens främsta och mest nischade fastighetsutvecklare inom Retail Parks.
Vill du veta mer?
Vi berättar gärna mer om vad vi gör, hitta din kontakt på knappen nedan.
Kontakta RED